O projekcie
Przydział zajeć w projekcie
Projekt "Budujemy swoją przyszłość z SP15" trwał 2 lata i został zakończony w roku szkolnym 2018/2019.
Dziękujemy tym wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju naszej szkoły, a w szczególności uczniom i ich rodzicom za udział w projekcie
NAZWA KOŁA |
DZIEŃ I GODZINA ZAJĘĆ PLANOWANYCH klasy I-III |
DZIEŃ I GODZINA ZAJĘĆ PLANOWANYCH klasy IV-VII |
ZAJĘCIA Z JĘZYKA |
Piątek 14.40 - 15.25 |
Środa 14.40 - 15.25 |
ANGIELSKIEGO |
Wtorek 14.40 - 15.25 |
Sobota 9.30 -10.15 |
|
Wtorek 15.30 - 16.15 |
Sobota 10.20 -11.05 |
ZAJĘCIA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO |
Poniedziałek 14.40 - 15. 25 |
Poniedziałek 15.30 - 16.15 Poniedziałek 16.20 - 17.05 |
ENGLISZ DRAMA |
Środa 14.40 - 15.25 |
Poniedziałek 16.20 - 17.05 |
UCZYMY SIĘ JĘZYKA NIEMIECKIEGO |
Poniedziałek 15.30-16.15 |
Poniedziałek 16.20 - 17.05 |
PLUSZAKOWE LABORATORIUM |
Poniedziałek 14.40 - 15.25 |
Środa 14.40 - 15.25 |
TRZY |
Czwartek 14.40-15.25 |
Sobota 9.30 -10.15 |
ŻYWIOŁY |
Czwartek 15.30 - 16.15 |
Sobota 10.20 -11.05 |
KLUB ODKRYWCÓW |
Poniedziałek 15.30-16.15 |
Czwartek 14.40 - 16.15 |
"SCRATCH JUNIOR" -NAUKA |
Poniedziałek 13.50 - 14.35 |
------------------------ |
ALGORYTMICZNEGO MYŚLENIA U NAJMŁODSZYCH KL. I-III |
Środa 14.40 - 15.25 |
------------------------- |
"MISTRZOWIE KODOWANIA" NAUKA PROGRAMOWANIA KL. IV-VI |
------------------------------- | Poniedziałek 14.40 - 16.15 Wtorek 15.30 - 17.05 |
GRAMY |
Poniedziałek 15.30-16.15 |
Poniedziałek 16.20 - 17.05 |
W PIKTOGRAMY |
Czwartek15.30-16.15 |
Czwartek 16.20 - 17.05 |
KLUB KONSTRUKTORÓW - ROBOTYKA |
|
|
MATEMATYKA UMYSŁU |
Sobota 8.30 - 9.15 |
Czwartek 16.20 - 17.05 |
GIMNASTYKA |
Sobota 9.20 -10.05 |
Czwartek 17.05 - 17.50 |
MŁODY FINANSISTA |
Wtorek 15.30-16.15 |
Czwartek 15.30 - 16.15 Czwartek 16.20 - 17.05 |
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE |
Ustalane indywidualnie |
|
WSPARCIE PSYCHOLOGA |
Ustalane indywidualnie |
|
ZAJĘCIA SOCJOTERAPEUTYCZNE |
Ustalane indywidualnie |
Szkolenia dla nauczycieli
W ramach realizowanego projektu "Budujemy swoją przyszłość z SP 15" nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 15 będą uczestniczyli w następujących szkoleniach:
1. Szkolenie dla realizatorów programu "Przygody Zippiego"
Przyjaciele Zippiego nie mówi dzieciom, co robić, ani nie mówi: "To rozwiązanie jest dobre, a tamto złe". Natomiast zachęca dzieci do analizowania i zastanawiania się nad sobą. Kształtuje i rozwija umiejętności psychospołeczne dzieci. Uczy różnych sposobów radzenia sobie z trudnościami, rozwiązywania konfliktów, wykorzystywania nabytych umiejętności w codziennym życiu oraz doskonali relacje dzieci z innymi. Udział nauczycieli w szkoleniu i wdrożenie jego elementów w nauczaniu wczesnoszkolnym wpłynie na kształtowaniu uczniów kompetencji kluczowych (pracy zespołowej).
Opis zajeć z projektu
OPIS ZAJĘĆ ORGANIZOWANYCH W RAMACH PROJEKTU „Budujemy swoją przyszłość z SP 15”
Zajęcia z języka angielskiego
Realizacja dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych i rozwijających kompetencje kluczowe (znajomość języków obcych). Realizowane zajęcia w sposób interesujący i innowacyjny rozwijać będą znajomość języków, z wykorzystaniem metod aktywnych i TIK. Udział w zajęciach uczniów z różnym poziomem znajomości języka i nowatorskie metody pozwolą na wzajemne uczenie się dzieci i przeciwdziałanie stereotypowemu przypisywaniu ról uczniom. Prowadzone będą na podstawie autorskich programów, których stosowanie przynosi pozytywne wyniki, nastawione na praktyczne wykorzystanie języka.
Zajęcia z języka rosyjskiego
Realizacja dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych i rozwijających kompetencje kluczowe (znajomość języków). W placówce uczą się dzieci migrantów posługujące się jęz. rosyjskim - zajęcia z tego zakresu wpłyną pozytywnie na proces integracji. Realizowane będą zajęcia pozalekcyjne, w sposób interesujący i innowacyjny rozwijające znajomość języków, z wykorzystaniem metod aktywnych i TIK.
English Drama
Realizacja dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych. Ucz. poprzez ćwiczenia językowe połączone z przedstawieniem scenek w j. ang. doskonalą umiejętności w porozumiewania się w jęz. obcym. Dostarczają kompetencji kluczowych tj. porozumiewania się w jęz. obcym i kreatywności, inicjatywności, innowacyjności. W trakcie zajęć uczniowie otrzymają dodatkową okazję do przyswajania języka. Dzięki zastosowaniu technik teatralnych będą rozwijali umiejętność mówienia, wymowy, zwiększali płynność i zapamiętywali nowe słowa. Nabiorą pewności siebie i otwartości w komunikowaniu się z innymi. Efektem końcowym zaj. będzie przygotowanie przedstawienia w języku ang. Co będzie niezapomnianym przeżyciem i pożytecznym doświadczeniem.
Pytania i odpowiedzi
Pytania związane z uczestnictwem w projekcie:
1. W jakich dniach i godzinach będą odbywały się poszczególne zadania?
Terminy realizacji zajęć będą ustalane z prowadzącymi zajęcia, którzy zostaną wybrani w ramach zapytania ofertowego. Przedstawimy uczniom propozycje godzin realizacji zajęć. Informacja pojawi się na stronie internetowej szkoły w zakładce projektu.
2. Dla dzieci w jakim wieku są przeznaczone poszczególne zadania?
Większość zajęć będzie realizowana zarówno dla klas I-III jak i IV-VI. Są dwa formularze zgłoszeniowe - oddzielnie dla klas I-III i IV-VI z wyszczególnieniem zajęć, które proponujemy każdej grupie wiekowej.
3. Ile osób będzie brało udział w zajęciach w grupie?
Co do zasady grupy będą 8-osobowe, zgodnie z Rozporządzeniem MEN. Zajęcia socjoterapeutyczne - 6 osób w grupie, psychologiczne i logopedyczne - indywidualne.
4. Gdzie i przez kogo będą prowadzone zajęcia?
Zajęcia będą prowadzone w salach szkoły SP 15. Prowadzących zajęcia wybierzemy w drodze zapytania ofertowego. Wyniki będą znane pod koniec września 2017.
5. Jakie są obowiązki ze strony uczestnika/dziecka (chodzi mi np. o możliwość rezygnacji)?
Obowiązki uczestnika są określone w regulaminie projektu (do zapoznania na stronie internetowej szkoły z zakładce projektu w dokumentach do pobrania). W założeniu będziemy rekrutować również na listę rezerwową na wypadek rezygnacji uczniów z zajęć. Rezygnacja będzie możliwa, natomiast gorąco Państwa prosimy, aby decyzja o wyborze zajęć była przemyślana, a rezygnacja odbywała się albo po kilku pierwszych zajęciach (aby kolejne dziecko z listy nie miało dużych zaległości w stosunku do grupy), albo dopiero na koniec roku szkolnego (gdy ktoś nie chce kontynuować udziału w zajęciach w kolejnym roku - co do zasady uczniów rekrutujemy od razu na 2 lata). Jest to spowodowane tym, że każdy/a uczeń/uczennica będzie pisał test na pierwszych i ostatnich zajęciach, aby pokazać, czy rozwinął umiejętności kluczowe, czyli czy zrealizował założenia projektu. W przypadku wcześniejszej rezygnacji test trzeba będzie napisać odpowiednio wcześniej, a to daje mniejsze szanse na jego pozytywny wynik
6. Czy zajęcia są bezpłatne?
Udział w zajęciach jest bezpłatny.
W razie dodatkowych pytań lub konieczności wyjaśnień, proszę o kontakt mailowy lub telefoniczny pod nr 697 487 328.
Proszę obserwować stronę internetową szkoły i zakładkę projektu - będziemy tam umieszczać kolejne informacje uszczegóławiające o projekcie, zgodnie z Państwa pytaniami. Uczniowie otrzymają formularze zgłoszeniowe od wychowawców klas i przyniosą do domu. Będzie można je uzupełnić, podpisać i ponownie przekazać wychowawcom, którzy następnie dołączą do nich swoje opinie i przekażą dyrekcji szkoły. Ta natomiast do Biura projektu.
O projekcie
HARMONOGRAM REKRUTACJI DO UDZIAŁU W PROJEKCIE "BUDUJEMY SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ Z SP 15" NA ROK SZKOLNY 2017/2018
Decyzją Komisji Rekrutacyjnej z dnia 15.09.2017 r. harmonogram rekrutacji do udziału w projekcie na rok szkolny 2017/2018 przedstawia się następująco:
TERMIN |
DZIAŁANIA |
15.09.2017 |
Posiedzenie Komisji Rekrutacyjnej, zatwierdzenie regulaminu i wzorów dokumentów rekrutacyjnych, omówienie szczegółów technicznych rekrutacji |
18.09.2017 – 29.09.2017 |
Składanie formularzy zgłoszeniowych przez dzieci/rodziców |
18.09.2017 – 29.09.2017 |
Przygotowywanie opinii przez wychowawców |
18.09.2017 – 29.09.2017 |
Praca Wicedyrektorów Szkół - przygotowanie informacji o spełnianiu przez osoby chętne kryteriów branych pod uwagę w rekrutacji zgodnie z Regulaminem projektu. |
30.09.2017 |
Posiedzenie Komisji Rekrutacyjnej – wybór uczestników i uczestniczek projektu |
02.10.2017 po godz. 14:00 |
Ogłoszenie wyników rekrutacji |
Od 02.10.2017 |
Zbieranie deklaracji udziału w projekcie |
Od 16.10.2017 |
Realizacja zajęć w ramach projektu |
Rekrutacja do udziału w projekcie trwa w sumie od 15.09.2017 r. do 30.09.2017 r.
REKOMENDOWANA ŚCIEŻKA KOMUNIKACJI W PROCESIE REKRUTACJI
1. RODZIC/DZIECKO przekazuje formularz zgłoszeniowy wychowawcy klasy.
2. Wychowawca sporządza opinię, przekazuje ją wraz z formularzem zgłoszeniowym Dyrektor lub Wicedyrektor Szkoły.
3. Wicedyrektor Szkoły na podstawie otrzymanych zgłoszeń sporządza listę osób chętnych do udziału w projekcie wraz z informacjami na temat specjalnych potrzeb zgłoszonych uczniów, niepełnosprawności, ocen z poprzedniego roku i innych kryteriów branych pod uwagę w rekrutacji, określonych w regulaminie projektu.
4. Dyrektor lub Wicedyrektor Szkoły przekazuje komplet dokumentów rekrutacyjnych do Biura Projektu.
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020
Drodzy Uczniowie i Rodzice!
Z radością informujemy, iż od 1 sierpnia 2017 roku
Fundacja Dialog rozpoczęła w naszej szkole realizację projektu
pt.: "Budujemy swoją przyszłość z SP15" (nr RPO.03.01.02-20-0029/15).
Okres realizacji projektu: 01.08.2017 r. – 31.07.2019 r.
Wartość projektu: 461 568,30 PLN, w tym dofinansowanie: 430 248,30 PLN
Grupa docelowa: 110 uczniów i 20 nauczycieli SP nr 15 w Białymstoku
Główny cel projektu: Zwiększone szanse edukacyjne, rozwojowe i wychowawcze 110 uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej nr 15 w Białymstoku w okresie od 01.08.2017 do 31.07.2019 zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju kompetencji kluczowych, w tym nauk matematyczno-przyrodniczych, językowych, technicznych, informatycznych, kształtowanie przedsiębiorczości i inicjatywności, podniesienie jakości kształcenia poprzez poszerzenie oferty TIK oraz doskonalenia umiejętności i kompetencji 20 nauczycieli.
W ramach projektu przewidziano realizację następujących zadań:
Zadanie 1. Mały poliglota – rozwijanie kompetencji językowych
· zajęcia dodatkowe dla uczniów: j. angielski, j. rosyjski, j. niemiecki
· zakup pomocy dydaktycznych i materiałów do prowadzenia zajęć
Zadanie 2. Akademia młodego odkrywcy – kształtowania i rozwijania u uczniów umiejętności przyrodniczych
· zajęcia dodatkowe dla uczniów: Pluszakowe laboratorium, Trzy żywioły i Klub odkrywców
· wyposażenie szkolnej pracowni w narzędzia do nauczania przedmiotów przyrodniczych
· zakup pomocy dydaktycznych i materiałów do prowadzenia zajęć
Zadanie 3. Cyfrowy uczeń – TIK w szkole i podnoszenie umiejętności cyfrowych uczniów
· zajęcia dodatkowe dla uczniów: "Scratch junior" nauka algorytmicznego myślenia u najmłodszych, "Mistrzowie Kodowania" – nauka programowania
· wyposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne oraz narzędzia TIK (laptopów z oprogramowaniem, tablic interaktywnych, projektorów)
Zadanie 4. Doskonalenie umiejętności oraz kompetencji zawodowych nauczycieli
· szkolenie dla realizatorów programu "Przygody Zippiego",
· szkolenie z zakresu wdrażania oceniania kształtującego,
· warsztaty dotyczące metod efektywnego nauczania.
Zadanie 5. Wspieram siebie – wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
· zajęcia logopedyczne,
· wsparcie psychologa,
· zajęcia socjoterapeutyczne "Razem raźniej"
· zakup pomocy dydaktycznych i materiałów do prowadzenia zajęć.
Zadanie 6. Miłośnicy matematyki – rozwijanie u uczniów kompetencji matematycznych i naukowo-technicznych
· zajęcia dodatkowe dla uczniów: Gramy w piktogramy, Klub konstruktorów – robotyka, Matematyka umysłu gimnastyka
· zakup pomocy dydaktycznych i materiałów do prowadzenia zajęć.
Zadanie 7. W stronę przedsiębiorczości i kariery zawodowej – działania z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego i kształtowania postawy przedsiębiorczej
· zajęcia dodatkowe: Młody finansista
· doradztwo edukacyjno-zawodowe
· zakup pomocy dydaktycznych i materiałów do prowadzenia zajęć.
REKRUTACJA do udziału w projekcie odbędzie się na terenie szkoły w dwóch etapach:
I etap w dniach 15-30 września 2017 r. na rok szkolny 2017/2018
II etap w dniach 15-30 września 2018 r. na rok szkolny 2018/2019.
Zgłoszenia ucznia/uczennicy do udziału w projekcie można dokonać poprzez złożenie formularza zgłoszeniowego (podpisanego przez rodzica lub prawnego opiekuna dziecka) w sekretariacie szkoły, u pedagoga szkolnego, wychowawcy lub w biurze projektu.
Biuro projektu prowadzi:
Fundacja Dialog
ul. Ks. Adama Abramowicza 1, 15-872 Białystok
tel. 85 742 40 41
Szczegółowych informacji udziela koordynator projektu:
Izabela Dąbrowska, tel. 697 487 328, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W PROJEKCIE!