Sposób na szkolną lekturę

Sposób na szkolną lekturę – część 1

Lektury szkolne często budzą w nas niechęć. Do kiedy trzeba ją przeczytać, ile ma stron, czy będzie z niej test? Która lektura jest obowiązkowa, a która uzupełniająca? A może lepiej obejrzeć film? Takie pytania często zadają sobie uczniowie. Czy jest jakiś sposób na to, aby praca z lekturą sprawiła chociaż trochę przyjemności? Uczniowie klasy 7c na odpowiednio dobranym zdjęciu pobranym z PIXABAY wstawili cytat z lektury. Wykorzystali tu umiejętności informatyczne. Powstała w ten sposób prezentacja, która jest wspólnym dziełem: Damiana P., Filipa B., Igora B., Emilii B., Julii H., Miłosza J., Kuby K., Mikołaja K., Kacpra L., Weroniki O., Maćka P., Dawida P., Oliwii S., Sandry S., Gabrysi  S. i Julii S. Sami zobaczcie!

 Sposób na lekturę – część 2   Lapbookowe szaleństwo

Innym ciekawym sposobem na pracę z lekturą szkolną jest lapbook (dosłownie „książka na kolanach”). Jaki jest przepis na lapboka? Wystarczy: brystol lub teczka, nożyczki, klej, mazaki, kolorowe kartki, koperty … dużo wyobraźni i kreatywności.  Lapbook to interaktywna przestrzeń na rysunki, zdjęcia, opisy, quizy i krzyżówki. Każdy uczeń wykonał swój oryginalny i niepowtarzalny lapbook. Klasa 6a na temat „ W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza, klasa 6b – o „Hobbicie” J. R. R. Tolkiena, a 6c o bohaterach książki Rafała Kosika pt. „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi”. Zachęcam do obejrzenia zdjęć.

Aneta Sasinowska, nauczyciel języka polskiego

Odsłony: 194