Wiersze z szuflady - wyróżnienia naszych uczennic w konkursie

11 stycznia odbyło się uroczyste wręczenie nagród laureatom Regionalnego Konkursu Literackiego „Wiersze z szuflady” organizowanego przez Szkołę Podstawową nr 43 im. Simony Kossak w Białymstoku. Wśród nagrodzonych znalazły się dwie uczennice naszej szkoły – Adrianna Kundzienko oraz Laura Wojciechowska z klasy IV b, którymi opiekuje się p. Aneta Sasinowska.  Dziewczynki zdobyły wyróżnienia. Jesteśmy dumni, bo poziom konkursu był bardzo wysoki – napłynęły 354 prace z ponad pięćdziesięciu szkół województwa podlaskiego. Wyjątkowe było również jury, w skład którego weszły m.in. pani doktor Zofia Olek-Redlarska – poetka, pani Katarzyna Janowicz-Timofiejew – autorka książek dla dzieci. To ogromna radość i niezapomniane chwile dla Ady i Laury. Zachęcamy innych uczniów naszej szkoły do podejmowania prób przelewania własnych myśli i uczuć na papier.

Tydzień Edukacji Globalnej 2018 w SP 15

Projekt „Edukacja globalna. Liderzy edukacji na rzecz rozwoju II”

Projekt współfinansowany w ramach polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP

W SP 15 w ramach Tygodnia Edukacji Globalnej (19-23 listopada 2018 r.) podjęto następujące działania:

  1. Nauczyciele klas I-III czytali dzieciom i omawiali z nimi książeczki „Lilka i piknik” oraz „Tosia odkrywa czekoladę”. W niektórych klasach powstały prace plastyczne i plakaty.
  2. Nauczycielki świetlicy przeczytały i omówiły książeczkę „Przygody Zoga” , a następnie dzieci wykonały plakaty.
  3. W klasach IV-VIII na godzinach wychowawczych nauczyciele obejrzeli z uczniami i omówili wybrane filmy z serii „Była sobie Ziemia”, a następie uczniowie na plakatach przedstawili, co można zmienić w najbliższym otoczeniu, żeby wziąć odpowiedzialność za przyszłość świata
  4. W dwóch klasach ( VII b i VI b) zostały przeprowadzone lekcje na temat Celów Zrównoważonego Rozwoju i wpływie plastiku na zaburzanie równowagi na Ziemi z wykorzystaniem teatrzyku Kamishibai.
  5. Na szkolnym korytarzu pojawiła się gazetka na temat Celów Zrównoważonego Rozwoju oraz plakaty uczniów, które powstały na lekcjach w Tygodniu Edukacji Globalnej. 


plakaty - foto

Gwiazdka w skansenie

  18 grudnia uczniowie klas czwartych wraz w wychowawcami: p. Anią Gryko, p. Pauliną Bukowską oraz p. Anetą Sasinowską wybrali się do Podlaskiego Muzeum Kultury Ludowej w Jurowcach. Co to jest podłaźniczka, ile czasu zajmuje wykonanie gwiazdy kolędniczej, czy kiedyś dzieci dostawały prezenty z okazji Bożego Narodzenia? Na te i inne pytania uczniowie naszej szkoły poznali odpowiedź na warsztatach. Dzieci miały wspaniałą „lekcję” na temat tradycji bożonarodzeniowych. Własnoręcznie wykonywały z papieru koszyczek oraz ptaszka. Dowiedziały się, co symbolizują poszczególne ozdoby. Anioły opiekują się domem, bronią przed złymi mocami. Gwiazdki pomagają powrócić z dalekich stron tym, którzy wyjechali. Dzwonki oznaczają dobrą nowinę, jaką dla chrześcijan jest Boże Narodzenie, a kolorowe łańcuchy symbolizują więź i bliskość między członkami rodziny wspólnie spędzającymi święta. Ukryte znaczenie mają też wieszane na choince jabłka, orzechy i pierniki. Jabłka to zdrowie i uroda, orzechy – siła i dobrobyt. Wiszące na gałązkach piernikowe serduszko ma zapewnić temu, kto je zje, miłość i szacunek.

Czwartoklasiści obejrzeli również wystawę szopek i gwiazd kolędniczych oraz  świątecznie udekorowaną chałupę wiejską. Podczas Gwiazdki w Skansenie można było zobaczyć,  jak wyglądał dawniej wypiek opłatków. Organiści, którzy zajmowali się ich produkcją i roznoszeniem, używali do tego specjalnych kleszczy. Wypełnioną ciastem formę umieszczali w żarze paleniska. Uczestnicy warsztatów skosztowali tych tradycyjnie wypieczonych opłatków. Na koniec odbyło się ognisko. Było gwarno, wesoło i świątecznie.

galeria zdjęć

Uczniowie klas siódmych w Laboratorium Młodego Mistrza i Odkrywcy

  W listopadzie i grudniu chętni uczniowie z klas: VII a i VII b , po lekcjach wraz z p. Dorotą Mironiuk brali udział w dwugodzinnych zajęciach Studia Przyrodniczego w ramach Laboratorium Młodego Mistrza i Odkrywcy „Eureka”, w Publicznym Gimnazjum nr 4.  Uczniowie podczas zajęć mogli samodzielnie wykonywać doświadczenia fizyczne i chemiczne. Wśród doświadczeń chemicznych znalazły się: węże faraona, badanie właściwości dwutlenku węgla, otrzymywanie wodoru, badanie zabarwienia wskaźników w roztworach kwasów i zasad oraz produkcja cukierków. Było baaaaardzo słodko.

obejrzyjcie fotorelację

Użytkownicy online

Odwiedza nas 43 gości oraz 0 użytkowników.

Szukaj

Pliki cookie ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się, że używamy plików cookie.
Dalsze informacje Ok