Zajecia
Zajęcia z socjoterapii „Razem raźniej”
Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci polegają na tym, że biorą one udział w sytuacjach społecznych, podczas których uczą się właściwych zachowań. Te zachowania powodują odreagowanie napięć emocjonalnych i ułatwiają przyswajanie umiejętności społecznie akceptowanych. Dzieci podczas treningu takich zachowań zaspokajały własne potrzeby emocjonalne i społeczne, rozwijając swoje zainteresowania.
Główna tematyka realizowanych zajęć:
- Ustalenie norm grupowych
- Relacje w grupie, budowanie klimatu bezpieczeństwa w grupie, umiejętności zadaniowe, współpraca, pomagamy innym i pozwalamy sobie pomóc
- Kształtowanie poczucia własnej wartości
- Wzmacnianie samodzielności, i indywidualności
- Poznajemy i nazywamy uczucia:
- bez złości nie ma radości
- radzimy sobie z agresją
- pomagamy sobie nawzajem
- pokojowo rozwiązujemy konflikty
- wzmacniamy poczucie własnej wartości
- znamy swoje mocne strony
- razem możemy więcej
- czym jest przyjaźń
- poznajemy najważniejsze wartości w życiu człowieka
- „Złote myśli” – ważne rady potrzebne w życiu człowieka
Młody Finansista
W tym roku szkolnym w naszej szkole w ramach projektu „Budujemy swoją przyszłość z SP 15” odbywały się bardzo ciekawe zajęcia dodatkowe rozwijające kompetencje matematyczne, przyrodnicze i językowe. Zostały też utworzone trzy ośmioosobowe grupy uczniów, którzy uczestniczyli w trzydziestogodzinnych warsztatach edukacyjnych „MŁODY FINANSISTA”. Uczestnikami tych zajęć byli uczniowie klas I- III, którzy posiadają konto SKO i systematycznie oszczędzają.
Edukacja finansowa obejmowała następujące obszary:
-pieniądze ( historia , wymiana, wartość, rozmienianie, towary, banknoty, waluta, nominały),
-zarabianie pieniędzy (zawody, zapłata, forma zapłaty, dochód, podatki),
-gospodarstwo domowe (budżet, potrzeby członków rodziny, edukacja, zdrowie, kieszonkowe, wydatki, rachunki, planowanie wydatków),
-przedsiębiorstwo (forma własności, wytwarzanie, praca, biznesplan, bankructwo, produkcja, opłaty, inwestycje),
-sklep (podaż, popyt, handel, lista zakupów, planowanie zakupów),
-instytucje finansowe (oszczędność, odpowiedzialne pożyczanie, dług, kredyt, konto, usługi finansowe, bankomat, wyciąg z konta, karty kredytowe )
-oszczędzanie i inwestowanie (inwestycje, plan oszczędzania, oszczędności, akcje, giełda)
-solidarności i wzajemna pomoc (trudne sytuacje, zdarzenie losowe, udzielający pomocy, potrzebujący pomocy).
Pluszakowe laboratorium- zajęcia dla uczniów klas I-III
Na zajęciach uczniowie badali skład powietrza, wody, ziemi, stany skupienia wody, . Poznawali właściwości różnych cieczy. Obserwowali wzrost roślin, które sami sadzili i pielęgnowali. Przeprowadzali eksperymenty i doświadczenia np. ,, mleczny wir", ,,kosmiczny wulkan", ,,żelek 3 D", ,,turgor" i wiele innych. Ponadto uczestniczyli w wycieczce do Akademii Medycznej ph ,, Poznajemy ludzkie ciało". Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem. Uczniowie aktywnie i z zaangażowaniem uczestniczyli w ciekawej przygodzie poznawania tego co nowe i nieznane.
foto
Scratch Junior
Scratch Junior to zajęcia uczące programowania od najmłodszych. Logiczne myślenie, umiejętność pracy zespołowej, zadaniowe podejście do napotykanych trudności, elastyczność. Właśnie te umiejętności kształtowane są podczas zabaw z kodowaniem.
Matematyka umysłu
W ramach realizowanego projektu "Budujemy swoją przyszłość z SP 15" prowadzono zajęcia "Matematyka umysłu gimnastyka" w czterech grupach. Były to zajęcia wyrównawcze i rozwijające na których uczniowie podnosili swoje kompetencje matematyczne, sprawność rachunkową i logicznego myślenia. Wykorzystywaliśmy na nich sprzęt multimedialny, korzystaliśmy z komputerów i tablicy interaktywnej. Rozwijaliśmy swoje umiejętności przy pomocy gier i zabaw dydaktycznych.
Więcej artykułów…
Strona 1 z 2