Zajęcia z socjoterapii „Razem raźniej”

Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci polegają na tym, że biorą one udział w sytuacjach społecznych, podczas których uczą się właściwych zachowań. Te zachowania powodują odreagowanie napięć emocjonalnych i ułatwiają przyswajanie umiejętności społecznie akceptowanych. Dzieci podczas treningu takich zachowań zaspokajały własne potrzeby emocjonalne i społeczne, rozwijając swoje zainteresowania.

Główna tematyka realizowanych zajęć:

  1. Ustalenie norm grupowych
  2. Relacje w grupie, budowanie klimatu bezpieczeństwa w grupie, umiejętności   zadaniowe, współpraca, pomagamy innym i pozwalamy sobie pomóc
  3. Kształtowanie poczucia własnej wartości
  4.  Wzmacnianie samodzielności, i indywidualności
  5. Poznajemy i nazywamy uczucia:
  • bez złości nie ma radości
  • radzimy sobie z agresją
  • pomagamy sobie nawzajem
  • pokojowo rozwiązujemy konflikty
  • wzmacniamy poczucie własnej wartości
  • znamy swoje mocne strony
  • razem możemy więcej
  • czym jest przyjaźń
  • poznajemy najważniejsze wartości w życiu człowieka
  • „Złote myśli” – ważne rady potrzebne w życiu człowieka

Młody Finansista

  W tym roku szkolnym w naszej szkole w ramach projektu „Budujemy swoją przyszłość z SP 15” odbywały się  bardzo ciekawe zajęcia dodatkowe rozwijające kompetencje matematyczne, przyrodnicze i językowe. Zostały też utworzone trzy ośmioosobowe grupy uczniów, którzy uczestniczyli w trzydziestogodzinnych warsztatach edukacyjnych  „MŁODY FINANSISTA”.  Uczestnikami tych zajęć byli uczniowie klas I- III, którzy posiadają konto SKO i systematycznie oszczędzają.

Edukacja finansowa obejmowała następujące obszary:

-pieniądze ( historia , wymiana, wartość, rozmienianie, towary, banknoty, waluta, nominały),

-zarabianie pieniędzy (zawody, zapłata, forma zapłaty, dochód, podatki),

-gospodarstwo domowe (budżet, potrzeby członków rodziny, edukacja, zdrowie, kieszonkowe, wydatki, rachunki, planowanie wydatków),

-przedsiębiorstwo (forma własności, wytwarzanie, praca, biznesplan, bankructwo, produkcja, opłaty, inwestycje),

-sklep (podaż, popyt, handel, lista zakupów, planowanie zakupów),

-instytucje finansowe (oszczędność, odpowiedzialne pożyczanie, dług, kredyt, konto, usługi finansowe, bankomat, wyciąg z konta, karty kredytowe )

-oszczędzanie i inwestowanie (inwestycje, plan oszczędzania, oszczędności, akcje, giełda)

-solidarności i wzajemna pomoc (trudne sytuacje, zdarzenie losowe, udzielający pomocy, potrzebujący pomocy).

foto

Pluszakowe laboratorium- zajęcia dla uczniów klas I-III

Na zajęciach uczniowie badali skład powietrza, wody, ziemi, stany skupienia wody, . Poznawali właściwości różnych cieczy. Obserwowali wzrost roślin, które sami sadzili i pielęgnowali. Przeprowadzali eksperymenty i doświadczenia np. ,, mleczny wir", ,,kosmiczny wulkan", ,,żelek 3 D", ,,turgor" i wiele innych. Ponadto uczestniczyli w wycieczce do Akademii Medycznej ph ,, Poznajemy ludzkie ciało". Zajęcia cieszyły się dużym  zainteresowaniem. Uczniowie aktywnie i z zaangażowaniem  uczestniczyli w ciekawej przygodzie poznawania tego co nowe i nieznane.

foto

Scratch Junior

Scratch Junior to zajęcia uczące programowania od najmłodszych. Logiczne myślenie, umiejętność pracy zespołowej, zadaniowe podejście do napotykanych trudności, elastyczność. Właśnie te umiejętności kształtowane są podczas zabaw z kodowaniem.

foto

 

Matematyka umysłu

  W ramach realizowanego projektu "Budujemy swoją przyszłość z SP 15" prowadzono zajęcia "Matematyka umysłu gimnastyka" w czterech grupach. Były to zajęcia wyrównawcze i rozwijające na których uczniowie podnosili swoje kompetencje matematyczne, sprawność rachunkową i logicznego myślenia. Wykorzystywaliśmy na nich sprzęt multimedialny, korzystaliśmy z komputerów i tablicy interaktywnej. Rozwijaliśmy swoje umiejętności przy pomocy gier i zabaw dydaktycznych.

foto

Użytkownicy online

Odwiedza nas 59 gości oraz 0 użytkowników.

Szukaj

Pliki cookie ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się, że używamy plików cookie.
Dalsze informacje Ok